Na Waldorfski šoli Ljubljana se skupaj z ostalimi enotami vključujemo v projekte Evropske unije: Erasmus+, s katerim naslavljamo mednarodna sodelovanja na področju izobraževanja in uposabljanja. S projektom Erasmus KA122 smo se osredotočali na povezovanje pouka in narave, kreativnim oblikam poučevanja ter razvijanju socialnih kompetenc.
Naslov projekta:
Krepitev kompetenc, kreativnih učnih pristopov pri uvajanju trajnostnega razvoja in okolju prijaznih praks
Trajanje projekta:
1. junij 2022 do 30. november 2023
Cilji projekta:
Širši cilji:
- Učencem omogočiti celostno izobraževanje osredotočeno na naravo odraščajoče osebnosti in razvoj osebnih potencialov;
- Vzgojiti uspešne, zadovoljne, mednarodno kompetitivne posameznike, opremljene s primernimi osebnostnimi in socialnimi kompetencami;
- Skrbeti za visoko delovno motivacijo, ohranjanje radovednosti ter krepitev volje učečih se v celostnem učnem procesu;
- Skrbeti za nenehen strokovni in osebnostni razvoj strokovnega kadra, ki udejanja celostno zastavljen učni proces;
- Poskrbeti za inkluzivno šolsko okolje;
- Dati poudarek na izkustvenem usvajanju znanja;
- Se uspešno prilagajati novim situacijam, ki jih je narekovala korona.
Ožji cilji:
- Pridobiti nova znanja na področju gozdne pedagogike, učenja v naravi, biodinamičnega vrtnarjenja v pedagoški praksi in ročnih delih;
- Z novimi znanji dodatno usposobiti učitelje, da bi pri učencih krepili zdrav življenjski slog, zavedanje povezanosti in soodvisnosti človeka z naravo ter veščine samooskrbe;
- Učiteljem smo želeli omogočiti usposabljanja na področju mehkih veščin za izboljšanje medosebnih odnosov v razredni skupnosti in spodbujanja boljše vključenosti otrok s posebnimi potrebami.
Izvedene aktivnosti za doseganje ciljev:
- sledenje na delovnem mestu:
- waldorfska šola: Oslo Waldorf School, Norveška
- waldorfska šola: Freie Hochschule Stuttgart
- udeležbe na strukturiranih tečajih:
- Enough Theory, Let’s Play! Fun Games for Developing the Whole Child v Španiji.
- Education Outside the Classroom– Learning from sites, museums, monuments & nature, Ciper (znanja o bogastvu zgodovinske kulturne dediščine kot učilnice izven šole,
- Creativity in teaching and training for a better motivation and behavior, Nizozemska (inovativacije za izboljšanje vedenja in motivacije učencev).
- Outdoor recreation, Fitness and nature for a healthy lifestyle, Islandija (navdihovanje učencev na področju zdravega življenjskega stila).
- Back to the roots, Poljska (metodika ritmov).
- Področja gozdne pedagogike: Taking groups out-of doors), Portugalska,
- Nature as a fantastic classroom, Švedska.
- Inclusive Education through Arts (inkluzija)
Rezultati:
Udeleženci izobraževanj so pridobili različne kompetence:
- širjenja kulturnih obzorij,
- na področju razvijanja biodinamičnega vrtnarjenja, učenja zunaj učilnic, kolaborativnih metod poučevanja za spodbujanje sodelovanja prikrajšanih učencev,
- o pomenu iger za povečanje otrokovega samozavedanja, vpliva na čustveno in socialno inteligenco in ustvarjalno izražanje,
- o uporabi kulturne dediščine kot zunanje učilnice za bolj dinamično, zanimivo in interdisciplinarno podajanje učnih vsebin: pomenom izkustvenega učenja z izobraževalnimi programi v muzejih, arheoloških najdiščih in okoljskih centrih;
- o inovativnih metodah za izboljšanje vedenja in motivacije učencev,
- za navdihovanje učencev na področju zdravega življenjskega stila,
- uporabe umetniških orodij, ritma, zvokov in tehnik sproščanja pri pouku pri vseh predmetih,
- za vodenje izkustvenega pouka v naravi,
- za spodbujanje kritičnega mišljenja in ustvarjalnosti, pristope za vzpostavitev inkluzije in krepitev socialnih veščin,
- na področju angleškega jezika.