Nastanek

Program waldorfske gimnazije deluje v sklopu Waldorfske šole Ljubljana. Prvič smo program začeli izvajati v šolskem letu 1999/2000, ko je prva generacija osnovnošolcev Waldorfske šole Ljubljana zaključila osnovno šolo in se vpisala v 1.letnik waldorfske gimnazije.

V šolskem letu 2023/24 smo torej vpisali petindvajseto generacijo waldorfskih dijakov in oktobra 2024 praznovali prvih 25 let delovanja.

Komu je namenjena

Waldorfska gimnazija ni namenjena samo učencem, ki so zaključili waldorfsko osnovno šolo, ampak vsem, ki imajo široke interese, so aktivni na različnih področjih tako v šoli kot izven nje, so vedoželjni ter so se pripravljeni srečati s številnimi novimi dejavnostmi in izzivi ter načinom šolanja in vsebinami gimnazijskega programa z dodanimi dejavnostmi, vsebinami, pristopi in značilnostmi poučevanja v waldorfskih šolah.

Posebnosti

Predmetnik in učni načrt waldorfskih šol temeljita na spoznanjih o otrokovem in mladostnikovem duševno-duhovnem in telesnem razvoju ter iz tega razvoja izvirajočih potreb. Zato je možno predmetnik in učni načrt prilagajati različnemu kulturnemu in družbenemu okolju.

Waldorfska gimnazija Ljubljana je splošnoizobraževalna srednja šola, ki želi mlademu človeku pomagati razviti ustvarjalnost in prožnost v mišljenju, občutenju in izraznih sposobnostih ter krepiti voljo, s katero bo sposoben aktivno posegati v svet. Predvsem pa mladostnika spodbuja, da ohrani in razvija interes za svet in življenje okoli sebe.

Za doseganje teh ciljev se pouk odvija tako, da dijaki lahko izrazijo svoja prepričanja, povedo in utemeljujejo svoja mnenja ter postavljajo vprašanja.

Učitelji dijake spodbujamo k medsebojni komunikaciji in jih soočamo z različnimi pogledi na učno snov. Pomembno vlogo v teh prizadevanjih imajo umetniški predmeti, pouk praktično-umetniškega oblikovanja in projekti, pri katerih se posameznik na poti do končnega izdelka sreča z načrtovanjem procesa, uporabo različnih materialov in pripomočkov ter izzivi ob premagovanju ovir. S tem krepi vztrajnost in sposobnost pripeljati proces do konca.

Na poti osebnostnega razvoja stojimo mlademu človeku ob strani učitelji.

Statistične raziskave iz tujine ter anketa med našimi nekdanjimi dijaki kažejo, da so waldorfske šole v teh prizadevanjih uspešne. Mnogi dijaki so izrazili, da je bilo njihovo šolanje močno povezano z življenjem in pridobljeno znanje uporabno.

Mednarodna vpetost

Mednarodna povezanost ljubljanske waldorfske šole omogoča tudi medsebojno sodelovanje in izmenjavo dijakov waldorfskih šol iz različnih koncev sveta  ter gostovanje tujih predavateljev v pedagoškem procesu.

Gostujoči predavatelji poučujejo posamezne predmete, sodelujejo z učitelji ter pripravljajo predavanja in delavnice tako za učitelje kot za starše. Pouk takrat praviloma poteka v angleščini. V preteklih letih so gostujoči strokovnjaki poučevali biologijo, kemijo in zgodovino. S srednješolci so se pogovarjali tudi o aktualnih družbenih in političnih temah ter dogajanju v posameznih predelih sveta.